Barcelona – Enerjisa Üretim’in uluslararası alanda elektrik, doğal gaz, çevresel ürünler ticareti ve müşteri çözümleri alanlarında faaliyet gösteren markası olan Enerjisa Commodities, dünyanın en önemli spor organizasyonları arasında yer alan Euroleague’e sponsor oldu.
Enerjisa Commodities, Euroleague’in Barcelona’daki merkezinde imzaladığı işbirliği anlaşmasıyla, 3 yıl süreyle organizasyonun Türkiye’deki resmi ‘Yeşil Sponsor’luğunu üstlendi. Beş kıtada 25’den fazla ülkede faaliyet gösteren Enerjisa Commodities bu sponsorluk ile yeşil enerji ve sürdürülebilir gelecek gibi başlıklarda kamuoyu nezdinde farkındalığı güçlendirmeyi hedefliyor.
Üç yıllık anlaşma
Anlaşma 2023-24’ten 2025-26’ya üç sezon boyunca geçerli olacak. Anlaşmaya imza atan Euroleague Basketball CEO’su Paulius Motiejunas konu ile ilgili olarak, “Enerjisa Commodities gibi sektörün önemli bir liderinin Euroleague ile iş birliğine gösterdiği ilgiden gurur duyuyoruz. Türkiye, geniş basketbolsever kitlesi ile Euroleague’in en önemli pazarlarından biri. Çevresel bilinci geliştirmeye ve güçlendirmeye destek olan böyle bir markayla iş birliği yapmak bizim için çok önemli” dedi.
Euroleague’in Barcelona’daki merkezinde imzalanan anlaşma töreninde sohbet ettiğimiz Enerjisa Commodities Yönetim Kurulu Başkanı İhsan Erbil Bayçöl, yeşil sponsoru oldukları ligde oynanacak maçlarda oluşacak karbon ayak izini hesaplayarak karbon kredileri ile offset’lenmesini sağlayacaklarını söyledi.
Sürdürülebilir gelecek
Enerjisa Commodities Yönetim Kurulu Başkanı İhsan Erbil Bayçöl ise konuyla ilgili değerlendirmesinde, “İnanıyorum ki bu iş birliği markamız ve Euroleague arasında uzun soluklu ve ilham verici bir yol arkadaşlığının ilk adımı olacak. Bu çok değerli organizasyonun Resmi Yeşil Sponsoru olduğumuz için çok gururluyuz. Bu iş birliği bizim açımızdan bir sponsorluk anlaşmasının çok daha fazlasını ifade ediyor. Bu büyüleyici spor dalı ve güçlü organizasyon sayesinde milyonlarca insana ve kuruma ulaşarak onları sürdürülebilir gelecek yolculuğumuzda bize katılmaya davet etme olanağı bulacağız” dedi.
Maçlardaki karbon ayak izi
Enerjisa Commodities Yönetici Direktörü Yusuf İlimsever ise “En önemli hedeflerimizden biri çevresel ürünler ticaretinde küresel ayak izimizi genişletmek. Avrupa genelinde farklı kurumlarla iş birliği yaparak, dijital çözümler ve yeşil ürünlerle onların sürdürülebilirlik yolculuğuna katkı sunmak istiyoruz” dedi.
Enerjisa Commodities yeşil sponsorluk kapsamında Euroleague’e lig kapsamında Türkiye’de maçların oynanacağı spor tesislerinin elektriğini uluslararası alanda en prestijli gönüllü karbon sertifikası olan I-REC ile sertifikalandırma ve lig sonunda Türkiye’de oynanacak maçlarda ulaşım, konaklama, yemek hizmetleri gibi nedenlerle oluşacak karbon ayak izini hesaplayarak karbon kredileri ile offset’lenmesinin sağlanması taahhütlerinde bulunuyor.